.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«همه متقاضیان را صاحب خانه می‌کنیم»

علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی ابراز امیدواری می‌کند که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت مسکن کاهش می‌یابد و وعده می‌دهد که «همه متقاضیان را صاحب‌ خانه می‌کنیم.»

وزیر مسکن و شهرسازی، روز پنج‌شنبه (26 فروردین) در قزوین می‌گوید که دولت و مجلس به دنبال حل مشکل مسکن مردم هستند و ما امید به خانه دار شدن با کمترین سرمایه برای همه مردم زنده می‌کنیم.

وی در حالی بر عزم دولت برای « از بین بردن دغدغه تامین مسکن در مردم» سخن می‌گوید که پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران نیز بر اختصاص «بودجه خوبی» از سوی دولت در بخش مسکن تاکید و گفته بود که دولت مصمم است که مسکن را از فهرست دغدغه های مردم خارج کند.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران هم‌چنین در گفت‌وگو با شبکه اول سیما خبر داده بود که توليد مسكن در سال جاري از مرز يك ميليون عبور خواهد كرد.

وی این موضوع را یک «رکورد بزرگ» می‌داند.

احمدي‌نژاد درباره برنامه دولت در بخش مسكن تصريح كرده بود که دولت از امسال به گونه‌اي به بخش مسكن شتاب خواهد داد كه انشاالله در پايان اين دولت، مسكن از فهرست دغدغه‌‌هاي مردم خارج شود؛ نه اينكه موضوع مردم نباشد اما دغدغه نبايد باشد.

قیمت مسکن کاهش می‌یابد یا ثبات خواهد داشت؟
محمود احمدی‌نژاد در دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان آذربایجان غربی گفته بود که دولت در بودجه 89 «توجه ویژه‌ای» به بخش مسکن کرده و وعده داده بود که «برای اولین بار قیمت مسکن را در کشور پایین خواهیم آورد.»

رئیس‌جمهور از اعلام زمان مشخصی برای این امر خودداری نمود.

در همین حال، وزیر مسکن و شهرسازی ابراز امیدواری می‌کند که در فروردین و اردیبهشت سال جاری قیمت اجاره بهای مسکن افزایش نیابد و با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قیمتها در این بخش دوباره کاهش می یابد

با وجود اینکه رئیس‌جمهور نیز گفته بود که «بزودی قیمت مسکن کاهش می‌یابد»، پیش‌‎تر وزیر مسکن گفته بود که اجاره‌بهای مسکن در کشور حدود 5 تا 6 درصد کاهش یافته و امید داشت که قیمت مسکن در سال 89 ثبات داشته باشد.

در عین حال، عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن دولت خاتمی معتقد است که قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد.

وی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به رکود مسکن در سال گذشته می‌گوید که قيمت مسكن در سال جاري بر اساس اظهارات مسوولان وزارت مسكن به مقدار 20 درصد كاهش نمي‌يابد.

علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم هم‌چنین گفته بود که « هیچ افزایش قیمتی را در سال 89 در بخش مسکن نمی پذیریم.»

عملکرد وزیر مسکن شتاب‌زده است
برخی کارشناسان مسکن مانند کامیار بیات ماکو معتقدند که «عملکرد وزیر مسکن شتاب زده و متاثر از فشارهای رئیس‌جمهور است.»

وی با بیان این‌که دولت دهم نیز ادامه‌دهنده سیاست‌های شتاب‌زده و بدون کارشناسی دولت نهم در بخش مسکن است، در گفت و گو با ایلنا، تبیین و اجرایی کردن طرح جامع مسکن را تنها راه برون رفت از معضل بخش مسکن اعلام کرد.

این کارشناس برجسته ساختمان اجرای طرح جامعه مسکن را الزامی توصیف و بیان کرد: وزیر مسکن دولت دهم به‌جای نهضتی کار کردن بهتر است که طرح جامع مسکن را با برنامه‌ریزی اجرا و نهادینه کن


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.